Monday, September 26, 2011

၂၃ႏွစ္ျပည့္ ေရႊ၀ါေရာင္ႏွစ္ပါတ္လည္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးလႈပ္ရွားမႈ ရန္ကုန္မွာျပဳလုပ္

"အေရွ႕မွာရင္ဘတ္၊ အေနာက္မွာ ေက်ာ"



မ်ဳိးသန္႔ | တနလၤာေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၀ နာရီ ၀၅ မိနစ္


.

ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ) ။ ။ တနလၤာေန႔တြင္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ ေရႊဝါေရာင္ ေလးႏွစ္ျပည့္ လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္သူမ်ားကို ေဝဖန္ေနသည့္အေပၚ မိမိတို႔ ေစတနာသန္႔သန္႔ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း လႈပ္ရွားမႈကုိ ဦးေဆာင္ပါဝင္ခဲ့သူ တဦးလည္းျဖစ္၊ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ တသီးပုဂၢလ ဦးဝင္းခ်ိဳကဆိုသည္။ ယင္းလႈပ္ရွားမႈကို လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ရဲဝန္ထမ္း ၄ဝဝ ခန္႔က လူစုခြဲပစ္ခဲ့သည္။

ေရႊဝါေရာင္ ေလးႏွစ္ျပည့္ လႈပ္ရွားမႈ အစီအစဥ္မ်ားအေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအေပၚအျမင္၊ ယခုလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားလြတ္ေရး အေပၚသက္ေရာက္မႈ၊ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအေပၚ ေဝဖန္ခ်က္ မ်ားကို ျပန္လည္တုန္႔ျပန္မႈတို႔ကို မဇၩိမ သတင္းေထာက္ မ်ဳိးသန္႔ က ဦးဝင္းခ်ဳိကို ေမးျမန္းထားသည္။

ဘယ္လို အုိင္ဒီယာနဲ႔ ဒီေန႔ အစီအစဥ္ကို လုပ္ျဖစ္တာလဲခင္ဗ်ာ့။

“အမွန္ေျပာရရင္ က်ေနာ္က ေရႊဝါေရာင္ ႏွစ္ပတ္လည္ပြဲကို သြားတက္တာပါ။ ပြဲက ေဒၚေနာ္အုန္းလွတို႔ ဦးစီးၿပီးေတာ့ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္းမွာ လုပ္တာပါ၊ က်ေနာ္ သြားတက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီမွာ သူတို႔ ဆုေတာင္းဖို႔အတြက္ သူတို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္ဆိုတာ သိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ ဆုေတာင္းဖို႔ လုပ္ထားတဲ့ အစီအစဥ္က ကားသံုးစီးနဲ႔ ဆူးေလ ဘုရားမွာ သြားၿပီးေတာ့ ဆုေတာင္းမယ္ ဝတ္ျပဳမယ္ေပါ့။ အဲဒီအတြက္ အားလံုး အဆင္ေျပေျပ၊ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေလးျဖစ္ဖို႔ က်ေနာ္က အဲဒီက်ေတာ့မွ က်ေနာ္က ပူးေပါင္းပါဝင္ျဖစ္တာပါ။ ဒီကိစၥ က်ေနာ္ စီစဥ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။”



အန္ကယ္က ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ျဖစ္ဖို႔ ပါဝင္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့၊ အာဏာပိုင္ေတြဘက္က တင္းတင္းမာမာ တုန္႔ျပန္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားလို႔လား။

“ပထမ က်ေနာ္သိထားတာကေတာ့ ပုဒ္မ ၃၅၄ (၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ပုဒ္မ) ျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵကို လြတ္လပ္စြာေဖၚထုတ္ဖို႔ဆိုတဲ့ ကိစၥမွာ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ဂၽြန္လ ငါးရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕မွာ ဆႏၵျပဖို႔အတြက္ က်ေနာ္ရယ္ ေနမ်ဳိးေဝရယ္၊ ကိုစုိးၾကည္ရယ္၊ ကိုမင္းေအာင္ရယ္ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက အာဏာပိုင္ေတြက ေျပာပါတယ္။ နည္းဥပေဒ ထုတ္ျပန္ရျခင္းမရွိေသးတဲ့အတြက္ပါတဲ့။ အဲဒီေတာ့ နည္းဥပေဒ ထုတ္ျပန္ဖို႔ဆိုတာကလည္း အခုမွ လႊတ္ေတာ္မွာ
ေဆြးေႏြးေနဆဲဆိုတာ က်ေနာ္သိတယ္ေလ။ ဆိုေတာ့ နည္းဥပေဒ မထုတ္ျပန္ေသးခင္ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ႏိုင္နင္းနင္း ထိန္းသိမ္းႏိုင္သေလာက္ ထိန္းသိမ္းေပးဖို႔အတြက္။ က်ေနာ္က ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လက္ခံထားတဲ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္ လိုက္သြားတာပါ။”

ဘယ္လိုကေန ဘယ္လုိတားတာလဲ ခင္ဗ်ာ့။

“ေျမာက္ဥကၠလာကေန ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းကို ခ်ဳိးပါတယ္။ အဲဒီမွာ ယဥ္ထိန္းကေန တားၿပီးေတာ့ လုိင္စင္ စစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရဲမႉးႀကီးက လုိင္းကားေတြဟာ လိုင္းမဆြဲဘဲနဲ႔ နဝလီ (အငွားလိုက္ျခင္း) ငွားတဲ့အတြက္ အေရးယူခံရမွာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ငွားလာတဲ့ ကားေတြက ေရွ႕ဆက္ မသြားရဲေတာ့ဘူး
သူတို႔က ဥပေဒနဲ႔ ၿငိေနတဲ့အတြက္ သူတို႔ အေရးယူခံရမွာေၾကာက္ပါတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ငွားထားတဲ့ ပိုက္ဆံကုိ ျပန္ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ေနာက္ထပ္ ကားငွားဖို႔ မလြယ္တဲ့အခါ လမ္းေလွ်ာက္သြားမယ္
ဆိုေတာ့ ငါး ေယာက္ထက္ပိုရင္လည္း တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူမွာပါတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္တို႔က ကမၻာေအး ဘုရားလမ္း ပလက္ေဖါင္းမွာပဲ ဘုရားဝတ္ျပဳပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူစုခြဲလိုက္ပါတယ္”

ရဲ အဲဒီေလာက္ပမာဏက အစတည္းက ေစာင့္တားတာလား။

“ဦးေမာင္စိုး (ရဲမွဴး) လာတားတုန္းကေတာ့ သူရယ္၊ ကားႏွစ္စီးေလာက္ပဲ ပါတာေပါ့။ ကားႏွစ္စီးေလာက္က ေနၿပီး
ေတာ့ ေနာက္ထပ္က်ေတာ့ အမ်ားႀကီးေရာက္လာတာေပါ့။”

ဒီအစီအစဥ္မွာ တျခား ဘယ္သူေတြပါေသးလဲ။

“က်ေနာ္သိတဲ့လူေတြထဲမွာေတာ့ တေလာက ျမစ္ႀကီးနား ေထာင္ကျပန္လႊတ္လာတဲ့ မ်ဳိးခင္ပါတယ္။ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ ျပန္လႊတ္လာတဲ့ က်ေနာ္တို႔ အလုပ္သမား ေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးမွာ အတူတူ လက္တြဲခဲ့တဲ့ ထြန္းထြန္းႏိုင္တို႔ပါတယ္။ ေဒၚေနာ္အုန္းလွ၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလြတ္ေျမာက္ေရး ကြန္ယက္က ကိုေဝဠဳ
တို႔ပါတယ္။ တျခားလူေတြေတာ့ က်ေနာ္မသိပါဘူး။”

ရည္ရြယ္ခ်က္က ဆႏၵထုတ္ေဖၚဖို႔လုပ္တာလား၊ ဆုေတာင္းဖို႔ သက္သက္ပဲလားခင္ဗ်ာ့။

“က်ေနာ္တို႔က ဆႏၵျပဖို႔ လံုးဝမႀကိဳးစားခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္တို႔က ကားနဲ႔သြားၿပီးေတာ့ ဆူးေလဘုရားမွာ ဝတ္ျပဳမယ္၊ ဆုေတာင္းမွာ ဒီဟာက က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵျပတဲ့အေၾကာင္းအရာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီဟာက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵေဖၚထုတ္ျခင္း ဘာလုိခ်င္တယ္ ဘာေပးပါ။ ဒီဟာကို မလိုခ်င္ဘူး ဟိုဟာေပးပါ အစရွိသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵေတြ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုေဝဠဳတို႔ စီစဥ္တာကလည္း ဝတ္ျပဳဆုေတာင္းဖို႔ပါပဲ”

ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္မေပးတာဟာ ဒီလို လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္လာမွာကို စိုးရိမ္လို႔ လို႔ေျပာသံေတြ ၾကားရပါတယ္။ အခုလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားကိစၥ မထိခုိက္ႏုိင္ဘူးလား။

“က်ေနာ္တို႔လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ စီစဥ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိန္တည္းမွာ အမွားအယြင္းျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း က်ေနာ္တာဝန္ယူပါတယ္။ ေခါင္းမေရွာင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီပြဲထဲကို ဝင္သြားရသလဲဆိုတာလည္း ကေလးေတြက က်ေနာ့္ကို ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အန္ကယ္ ဝိုင္းထိန္းေပးပါ။ က်ေနာ္ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္တေယာက္အေနနဲ႔ သူတို႔က ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ကလည္း အဲဒီကိစၥ ဝိုင္းဝန္း ကူညီေပးတာပါ”

ေနာက္တခုက ဒီကိစၥဟာ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမဟုတ္ဘူး ေနာက္ကြယ္မွာ တခုခု ရွိေနႏိုင္တယ္လို႔ ေဝဖန္
ၾကပါတယ္ အဲဒီအေပၚမွာေကာ။

“က်ေနာ္လည္း အဲဒါကို သိပါတယ္၊ ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က လံုးဝ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ေနာက္ကြယ္က
ျပႆနာကို ေဖၚထုတ္ရမယ္လို႔ ရဲရဲတင္းတင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာရဲတဲ့ ေစတနာကို ေလးစားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ထူေထာင္ခ်င္ရင္ က်ေနာ္တို႔လို လူည့ံေတြလည္း ဒီႏုိင္ငံမွာ အသက္ရွင္ခြင့္ျပဳပါ လို႔ေျပာခ်င္တယ္။”

“က်ေနာ္တို႔ ေခ်ာင္းေရက သူ႔ဘာသာ သူေနာက္တာပါဗ်ာ။ နင္မဟုတ္ရင္ နင့္အေဖပဲလို႔ေတာ့ မေျပာေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေရေသာက္ဆင္းမိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီေခ်ာင္းေရ ေနာက္သြားတယ္။ က်ေနာ္မဟုတ္ပါဘူး ဆိုရင္ေတာင္ နင္မဟုတ္ရင္ နင့္အေဖပဲလို႔ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ မေျပာေစခ်င္ပါဘူး။”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း အာရပ္မွာ ျဖစ္ေနသလိုမ်ဳိး လႈပ္ရွားမႈေတြ မျဖစ္ေစလိုပံု ေပၚပါတယ္၊ ဒီအေပၚမွာေကာ။

“က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္က ဒါလုပ္ဆိုမွ လုပ္တဲ့လူေတြမဟုတ္တာေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ အျပစ္ရွိတာ ျဖစ္ေကာင္း
ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ့္အယူအဆ ေလးေတြကို ေဖၚထုတ္တာလည္း ေခါင္းေဆာင္လည္း လက္ခံႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အဲဒီအတြက္ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဘယ္သူ႔မွာမွ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵလံုးဝမရွိပါခင္ဗ်ာ။”

ဒီလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အန္တီစုနဲ႔ သေဘာထား မကြဲႏိုင္ဘူးလား။

“က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မျမင္ဘူးခင္ဗ်ာ့၊ အန္တီကေတာ့ အားလံုး ကိုယ့္ဟာကို လမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ဖို႔အတြက္
ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားမယ္ ထင္ပါတယ္။ အစတည္းကလည္း အန္တီေယာက္တည္းနဲ႔ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ျဖစ္လာဖို႔
ဆိုတာ မဟုတ္ေသးဘူး မွားတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာပါတယ္။ သူ႔တေယာက္ တည္းကိုပဲ အားကိုးေနရင္ အာဏာရွင္
ျဖစ္သြားမယ္လို႔လည္း ေျပာဖူးပါတယ္။ ဒီကိစၥမွာ ကေလးေတြ လုပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္က ဝိုင္းဝန္း ထိန္းသိမ္းပါတယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္မွားသြားရင္လည္း သမိုင္းက ေရးသြားပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ လည္း က်ေနာ္တို႔ ေစတနာ မသန္႔တဲ့ အလုပ္ေတာ့ တခုမွ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။”

ေနာက္ထပ္ေမးခ်င္တာက အမ်ဳိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို အန္ကယ္ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ပါသလဲ။

“ဖြဲ႔စည္းပံု အသက္မဝင္ေသးခင္ ေရြးေကာက္ပဲြလည္း မစေသးခင္က က်ေနာ္ေျပာခဲ့တယ္ဗ်။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးဆိုတာ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစား ၾကားထဲမွာ သံသယ ကင္းကင္းနဲ႔ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဆက္ဆံႏိုင္ခဲ့ရင္ အဲဒါဟာ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးပါပဲ။”

အဲဒီ ပြင့္ပြင္းလင္း ဆက္ဆံေနၾကတဲ့ အေျခအေနေတြ ျမင္ေနရၿပီလား။

“အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စမ္းသပ္ဆဲကာလျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တေယာက္ကို တေယာက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ႔ တေယာက္ကိုတေယာက္ အမွားအယြင္းေလးေတြရွိရင္ သည္းခံၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပဳျပင္သြားရင္ ဒီကိစၥဟာ အဆင္ေျပသြားမယ္လို႔ က်ေနာ္က ယူဆပါတယ္။ ျပည္သူမပါတဲ့ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္
မယ္လို႔ ခင္ဗ်ားေကာ ထင္သလားဗ်ာ။”

အန္ကယ့္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး အယူအဆလည္း ေျပာပါဦး။

“အခုလက္ငင္းအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး အယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးကို မလုပ္ရေသးဘူး ထင္တာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ အခုလုပ္ေနတာေတြက ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား ကာကြယ္မႈကိုပဲ မၿပီးဆံုးႏိုင္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္
ေနရေသးတာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒက ၂ဝ၁ဝ၊ ၂ဝ၁၁ ေဖေဖၚဝါရီ က်ေတာ့မွ ျပန္ရွိတာကိုး။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေလာက္နီးနီး ႏိုင္ငံသားတို႔၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ားနဲ႔ တာဝန္မ်ား ဆိုတဲ့ဟာက အခုအခ်ိန္မွာ တခါမွ မခံစားဘူးဖူးေလ။ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ားနဲ႔ အခန္းက႑ ပုဒ္မ
၃၄၅ ကေန ၃၉ဝ အထိကို ေၾကေၾက ညက္ညက္သိဖို႔ကို အရင္ဆံုးႀကိဳးစားေနရတဲ့အခါမွာ မူဝါဒ ကိစၥ ကိုေျပာဖို႔ မလြယ္ေလာက္ေသးဘူး။”

ေနာက္ဆံုး ေမးခြန္းပါပဲ ခင္ဗ်ာ၊ ဒီေန႔ အေျခအေနမွာ ရဲေတြ၊ လံုၿခံဳေရးေတြက အန္ကယ္တို႔ကို ဆက္ဆံတဲ့ အေနအထားလည္း သိပါရေစ။

“ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေရာဂ အေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေျခအေနတခု ေျပာင္းသြားလို႔ရွိရင္ အျပဳအမူက
ေျပာင္းသြားရမွာကိုး။ အခုအေျခအေနမွာေတာ့ သူတို႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။”

ေနာက္ထပ္ ျဖည့္ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာပါခင္ဗ်ာ။

“ဒီလိုပါဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အေကာင္းႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေနပါတယ္။ မွားတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဘာမွ မလုပ္တာထက္ စာရင္ေတာ့ ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ လုပ္ကိုင္ရင္းနဲ႔ မွားတာေလးေတြရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ကို နားလည္ေပးပါ။ က်ေနာ္တို႔
ေစတနာ မယုတ္မာပါဘူး။ က်ေနာ္ ဘယ္သူ႔အားကိုးနဲ႔ ဘယ္သူ႔ ၾသဇာနဲ႔ က်ေနာ့္ကို ဒီလို အလုပ္မ်ဳိး လုပ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ့္ကိုျဖစ္ႏုိင္ရင္ မစြတ္စြဲေစခ်င္ဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ့္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလး ေလ့လာေပးပါ။ ဦးဝင္းခ်ဳိက အေရွ႕မွာ ရင္ဘတ္၊ အေနာက္မွာ ေက်ာကလြဲရင္ ဘာမွ မရွိတဲ့လူပါ။ လံုးဝတသီးပုဂၢလပါ အဲဒါကို လံုးဝ ေၾကညာပါတယ္။”

No comments:

Post a Comment