Monday, April 30, 2012

ႏိုင္ငံေရးျပႆနာ မျဖစ္လို၍ က်မ္းက်ိန္စာသားကို NLD လိုက္ေလ်ာ က်ိန္ဆိုမည္

ခ်င္းမုိင္၊ နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုခ်က္ စာသား ျပင္ဆင္ေပးရန္ တင္ျပထားေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ NLD မွ အေလွ်ာ့ေပး လိုက္ေလ်ာ၍ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒပါ အတိုင္း ေဆာလ်င္စြာ က်မ္းသစၥာ က်ိန္ဆိုၾကမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာသည္။

ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါတီအား မဲေပးလိုက္ၾကည္သည့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္း မဟာမိတ္မ်ား၏ ဆႏၵအား လိုက္ေလ်ာသည့္အေနျဖင့္ တနလၤာေန႔ က ဆံုးျဖတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဥကၠ႒ က သတင္းေထာက္မ်ား အား ေျပာဆိုလိုက္သည္။

“အေလွ်ာ့ေပးတယ္လို႔ ျမင္ခ်င္ရင္လည္း ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ က်မတို႔ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို အေလွ်ာ့ေပးတယ္။ မဟာမိတ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵကို က်မတို႔ အေလွ်ာ့ေပးတယ္။ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေအာင္ႏိုင္ထားတဲ့ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မို႔လို႔ သေဘာထားႀကီးဖို႔ ဆိုတာလည္း အင္မတန္မွ လိုပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်မတို႔အေနနဲ႔ လိုက္ေလ်ာမယ္။ လႊတ္ေတာ္တက္တဲ့ကိစၥကို အျမန္ဆံုးလုပ္လိုက္မယ္” ဟု ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ အစည္းအေဝးအၿပီး သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာဆိုလိုက္သည္။

အေျခခံ ဥေပဒပါ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား က်မ္းသစၥာဆုိခ်က္ စာသားတြင္ အေျခခံဥပေဒကုိ ‘ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္’ မည္ဟူသည့္ အသံုးအႏႈန္းအစား ‘ေလးစားလုိက္နာ’ မည္ဟူသည့္ အသံုးအႏႈန္း ျပင္ဆင္
ေပးရန္ ႀကိဳးပမ္းအၾကံျပဳခ်က္အား အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ RNDP ဥကၠ႒ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္
ႏွင့္ အတူ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၈ ဦးတို႔က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေနအိမ္တြင္ လာေရာက္ေတြ႔ဆံု၍ NLD လႊတ္ေတာ္ တက္ေရာက္ရန္ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ၿပီး ေနာက္တရက္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

NLD လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုရန္အတြက္ ေမလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ပါတီဥကၠ႒လည္း ေမလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ သြားေရာက္က်ိန္ဆို သစၥာျပဳမည္ျဖစ္သည္။

ပါတီျပန္လည္မွတ္ပံုတင္ရန္အတြက္ ၂ဝ၁ဝ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပံုတင္ျခင္းဥပေဒပါ စာသားအခ်ဳိ႕အား ျပင္ဆင္ေပးရန္
ေတာင္းဆိုစဥ္က အဆိုပါ က်မ္းက်ိန္စာသားအေရးအား “ကိုင္တြယ္ဖို႔ က်မအေနနဲ႔ လစ္ဟင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒါကို က်မ တာဝန္ယူတယ္။ က်မရဲ႕ လစ္ဟင္းခ်က္တခုေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပည္သူရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕မဟာမိတ္ေဆြဆႏၵကို ထိပါးတယ္ဆိုရင္ က်မ လံုးဝ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး” ဟု ဥကၠ႒ က ေျပာသည္။

ယခု က်မ္းက်ိန္စာသား ျပင္ေရးကိစၥမွာ ဥပေဒေရးရာကိစၥတရပ္အျဖစ္သာ ကိုင္တြယ္ေနျခင္းျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာရပ္ အျဖစ္ မေရာက္ေစလို၍ လိုက္ေလ်ာခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။

“ဟိုဘက္ဒီဘက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္၊ အေပးအယူ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ျပႆနာေတြကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္တယ္ ဆိုတာလည္း က်မတို႔ လက္ေတြ႔က်က် ဒီအခ်ိန္မွာ ျပဖို႔လိုတယ္” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာၾကားသြားသည္။

သို႔ေသာ္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္သူလူထုအား ကတိေပးခဲ့သည့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥရပ္မ်ားအား ျပင္ဆင္မႈမရွိေၾကာင္း ပါတီေျပာခြင့္ရ ဦးအုန္းၾကိဳင္ က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာေတြကုိ ေျပေျပလည္လည္ တဖက္နဲ႔တဖက္ ေျဖရွင္းတာ အေကာင္းဆံုးဘဲလုိ႔ ယူဆတဲ့အေလ်ာက္ လႊတ္ေတာ္ကုိ တက္မယ္လို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဆံုးျဖတ္လုိက္တာပါ။ NLD အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္က
ျပင္ဆင္မႈ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီက်မ္းက်ိန္ရာမွာေတာ့ သူတုိ႔ ဆႏၵအတုိင္း က်မ္းက်ိန္လုိက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးအုန္းၾကိဳင္က ေျပာသည္။

ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ေန႔ကလည္း က်န္းက်ိန္ ကတိသစၥာျပဳခ်က္ စကားရပ္ ျပဳျပင္ေရးအတြက္ ၾကံ့ခုိင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီမွ ဦးေဆာင္ ေျဖရွင္းေပးရန္ လႊတ္ေတာ္တက္ေရာက္ေနေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၆ ခုတုိ႔က ၾကံ့ခုိင္ေရးပါတီ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးသူရေရႊမန္းထံ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ေသးသည္။

No comments:

Post a Comment